Restoran Cina Terbaik Ipoh

5 Makanan Restoran Cina Terbaik di Ipoh

Ipoh, bandaraya Malaysia yang mempesonakan, adalah harta karun bagi penggemar makanan, terutamanya mereka yang mencari masakan asli Cina. Daripada dim sum yang lazat kepada hidangan makanan laut yang mewah, restoran Cina di Ipoh menawarkan pengalaman kulinari yang menarik yang memenuhi selera setiap orang.

Dalam blog ini, kami akan membawa anda ke perjalanan gastronomi untuk menerokai lima restoran Cina terbaik di Ipoh, di mana tradisi bertemu dengan inovasi, dan citarasa meledak dengan setiap gigitan.

1. Kafe Yoon Wah (新元华雪花啤酒)

Kafe Yoon Wah (新元华雪花啤酒)5 Best Chinese Restaurant Food in Ipoh

Terletak di tengah-tengah Ipoh, Kafe Yoon Wah ialah restoran Cina yang digemari yang telah menyajikan hidangan lazat selama beberapa dekad. Di sini terkenal dengan bir salji dan terdapat sebanyak 1,000 jenis pilihan makanan dengan pelbagai kaedah memasak.

Terdapat lebih daripada 20 jenis hidangan istimewa, termasuk ayam Kung Pao, sotong rebus, telur hancur dengan daging makan tengah hari, dsb. Gandingkan dengan udang bakar garam yang terkenal dan sepinggan nasi goreng Kantonis yang wangi untuk jamuan diraja.

Suasana mesra restoran dan perkhidmatan mesra mewujudkan suasana mesra yang membuatkan pengunjung kembali untuk mendapatkan lebih banyak lagi.

Address: No. 7, Jalan Bijeh Timah, 30000 Ipoh, Perak
Hours:Monday – Sunday:1:00pm-12:00pm
Tel:012-512 9980

 

2. Sun Marpoh Restaurant (孖宝海鲜饭店)

Sun Marpoh Restaurant (孖宝海鲜饭店)

Restoran Sun Marpoh ialah permata kulinari yang mengkhusus dalam masakan Kantonis asli dengan sentuhan moden. Cef berbakat restoran ini menghasilkan hidangan yang menggoda selera dengan rasa yang tercetus dalam harmoni.

Hidangan yang mesti dicuba termasuk garoupa kukus dengan kicap unggul, daging rusa tumis dengan lada hitam dan itik aromatik yang rangup. Suasana elegan Sun Marpoh menambahkan sentuhan kecanggihan pada pengalaman menjamu selera, menjadikannya pilihan popular untuk majlis khas dan perhimpunan keluarga

Address: 67 & 69, Jln Dato Lau Pak Khuan, Ipoh Garden, 31400 Ipoh, Perak
Hour:Monday-Sunday:11:30 am–2:30 pm, 5:30–9:30 pm (Wednesday Closed)
Tel:05-545 5127

 

3. Restoran Fu Lim (富临海鲜酒家)

Restoran Fu Lim (富临海鲜酒家)

Jika anda seorang peminat makanan laut, Restoran Fu Lim ialah destinasi yang sesuai untuk menikmati pelbagai hidangan makanan laut yang segar dan berperisa. Terletak di tepi Sungai Kinta yang indah, restoran ini menawarkan suasana yang tenang untuk menikmati ketam kuning telur masin yang terkenal, udang mentega dan kerang pedas.

Makanan laut diperolehi terus daripada nelayan tempatan, memastikan kesegaran dan kualiti terbaik dalam setiap hidangan. Dengan pemandangan tepi sungai yang indah, menjamu selera di Restoran Fu Lim menjanjikan pengalaman gastronomi yang tidak dapat dilupakan.

Address: 62-4, Laluan Perusahaan Menglembu 1, Kawasan Perindustrian Bandar Baru, 31450 Menglembu, Perak
Hour:Monday-Sunday:12.00pm–2:30 pm, 6–9 pm (Tuesday Closed)
Tel:05-281 1454

 

4. Pusing Public Seafood Restaurant (布先民众海鲜酒家)

Untuk rasa autentik hidangan makanan laut tradisional Cina, Restoran Makanan Laut Awam Pusing ialah permata tersembunyi yang patut diterokai. Terletak di bandar Pusing yang menawan, hanya dalam jarak pemanduan yang singkat dari Ipoh, restoran ini menawarkan pelbagai pilihan hidangan makanan laut yang disediakan dengan resipi yang terkenal pada masanya.

Manjakan diri dengan kepala ikan kukus terkenal mereka dengan halia dan cili, mi udang periuk tanah, dan ketam bakar garam yang lazat. Suasana desa restoran dan perkhidmatan mesra mewujudkan suasana bersahaja yang melengkapi hidangan yang lazat.

Address: 59, 61, 57, 63 & 65, Jalan Veerasamy, Kampung Jawa, 30300 Ipoh, Perak
Hour:Monday-Sunday:12.00pm–2:30 pm, 6–9 pm
Tel:05-253 3428

 

5. Hoong Tho Restaurant 鸿图酒楼 (鸿图酒楼)

2023就在班龙酒店对面,很多当地人也来吃。而且大虾非常新鲜,面是云吞面那种碱水面,总体而言非常棒!周二关门_Hoong Tho Restaurant -评论-去哪儿攻略

Ditubuhkan pada tahun 1948, Restoran Hoong Tho ialah sebuah institusi kulinari di Ipoh, terkenal dengan masakan Kantonis klasik dan daya tarikan nostalgia. Menu restoran ini menawarkan pelbagai hidangan tradisional, seperti itik panggang yang terkenal, nasi daun teratai dan daging lembu lada hitam.

Resipi abadi yang diwarisi turun temurun memastikan setiap hidangan di Hoong Tho mengekalkan rasa aslinya. Masuk ke kapsul masa masakan ini dan nikmati rasa sejarah di Restoran Hoong Tho.

Address: 20, Jalan Bandar Timah, 30000 Ipoh, Perak
Hour:Monday-Sunday:10:30 am–2:30 pm, 5:30–9 .00pm(Tuesday Closed)
Tel: 05-254 9673

 

Kesimpulan

Mulakan perjalanan yang penuh rasa di tengah-tengah Ipoh dan nikmati masakan Cina terbaik yang ditawarkan oleh bandar ini. Daripada bir salji terbaik Kafe Yoon Wah Ipoh kepada itik panggang klasik Restoran Hoong Tho, setiap restoran dalam senarai ini menjanjikan pengalaman makan unik yang menangkap intipati tradisi masakan Cina. Jadi, kumpulkan keluarga dan rakan-rakan anda, dan biarkan selera anda menikmati perisa yang kaya dari lima restoran Cina terbaik di Ipoh ini. Selamat menjamu selera!

0 replies

Leave a Reply

Want to join the discussion?
Feel free to contribute!

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *