Ipoh Apom Besar Cina

Ipoh Menglembu Apom Besar Cina Terkenal

Ipoh Menglembu Apom Besar Cina Terkenal. Chinese Big Apom ialah makanan ringan Ipoh yang popular. Terdapat sebuah gerai mi besar bersebelahan dengan rumah pusaka di pekan baharu Menglembu yang telah berniaga selama lebih kurang 20 tahun. Setiap orang yang tinggal di menglembu pasti menyukainya.

Setiap kali anda melalui tepi jalan Wanliwang, anda boleh melihat mi tua besar yang dijual oleh penjaja bergerak.

Kulitnya rangup di luar dan lembut di dalam. Ia adalah kepingan apom besar yang tebal dan besar, sangat kenyal dan rangup, penuh dengan aroma mentega, apabila anda menggigitnya, isi mentega kacang juga jatuh. Saya sentiasa menyukai wajah tua yang besar ini.

怡保小吃

Banyak kacang rangup, gula dan mentega dimasukkan ke dalam apom besarnya, yang manis tetapi tidak berminyak. Dua keping disusun dan dipotong menjadi kepingan besar Big Apom yang tebal.

怡保小吃美食

Bos berkata bahawa perniagaan adalah terbaik pada sebelah petang, dan paling sibuk sekitar 3 petang setiap hari. Oleh kerana hari sudah petang, ramai yang keluar membeli makanan. Apom besar menjadi juadah minum petang orang.

Editor juga kadang-kadang membeli apom besar mereka apabila saya lapar pada sebelah petang. Selain orang Ipoh, ada juga pelanggan dari Kuala Lumpur, Singapura, Sitiawan, Cameron dan lain-lain untuk dikunjungi. Ada juga beberapa orang yang membeli dan makan setiap minggu.

Untuk maklumat lanjut makanan, sila ikuti cafesunyoonwah.com

Ipoh Menglembu Apom Besar Cina Terkenal

Alamat: Lorong Kledang Timur 10, Taman Rasi, 31450, Perak.

Waktu Perniagaan: 11.00 pagi – 5.30 petang

Harga : RM 1.00 / satu blok

0 replies

Leave a Reply

Want to join the discussion?
Feel free to contribute!

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *